Platforma, za pośrednictwem której świadczona jest usługa księgowa, to innowacyjne w skali kraju rozwiązanie pozwalające na zmianę tradycyjnego obiegu dokumentów na formę elektroniczną.
Księgowość w modelu outsourcingu świadczona przez Ekoconsultant polega na realizacji obsługi naszych Klientów z wykorzystaniem nowoczesnego, internetowego systemu do prowadzenia księgowości. Świadczymy profesjonalne usługi w oparciu o sprawdzone systemy firm Comarch (ERP Optima, ERP XL), Microsoft (Dynamics NAV, Dynamics AX) czy SAP.
Dlatego możemy realizować obsługę księgową na systemie, z którego korzysta twoje przedsiębiorstwo.
Elektroniczna obsługa dokumentów pozwala na rzetelne i szybkie przygotowywanie rozliczeń, a ty zyskasz wgląd w niezbędne informacje (m.in. o wysokości wynagrodzeń, wysokości zobowiązań publicznoprawnych). Dzięki modułowi controllingowemu nasi księgowi przygotują dla ciebie wszelkie potrzebne raporty, co da ci wgląd w rzeczywistą sytuację podległych jednostek w dowolnym czasie.
Jak wygląda proces księgowania?
1. Przyjęcie i skanowanie
Biuro obsługi klienta przyjmuje dokumenty, oznacza je kodem (QR) i skanuje. System rejestruje dokumenty, a wersje papierowe trafiają do archiwum.
Możliwe jest też dostarczanie skanów dokumentów drogą elektroniczną.
2. Rozpoznawanie i obieg dokumentów
Moduł inteligentnego OCR rozpoznaje dane zawarte w dokumencie. Po walidacji (kontroli poprawności odczytanych danych) dokumenty trafiają do obiegu dokumentów. Odpowiedni użytkownik akceptuje dokumenty i zatwierdza je do płatności.
3. Księgowanie i wyliczanie wynagrodzeń
System automatycznie transferuje dane do modułów księgowych i płacowych. Nasi specjaliści księgują dokumenty, naliczają wynagrodzenia i ich pochodne. System zapewnia powiązanie zapisu księgowego z obrazem dokumentu papierowego, dzięki czemu dla każdego zapisu w dowolnym momencie można podejrzeć dokument źródłowy.
4. Archiwizacja
Repozytorium dokumentów pozwala na natychmiastowe uzyskanie dostępu do dokumentu w postaci elektronicznej. System rejestruje też dane o miejscu przechowywania wersji papierowej, co pozwala na szybkie dotarcie do dokumentów źródłowych.
5. Raportowanie
System przekazuje klientom niezbędne informacje (m.in. o wysokości wynagrodzeń, zobowiązań publiczno-prawnych) i raporty (np. o rozrachunkach). Moduł controllingowy oparty o hurtownię danych pozwala użytkownikom na szybkie tworzenie złożonych raportów (np. zestawień kosztów wg dowolnych wymiarów analitycznych), co pozwala na wgląd w rzeczywistą sytuację podległych jednostek w dowolnym czasie.